Ape Nak Jadi Melayu Kite Sekarang

    entry kali ni aku nak crite 1 kisah benar yang memang berlaku kat tempat aku dan depan mate aku sendiri plak tu.. Satu malam ni dalam kol 11malam rasenye aku baru lepas abis satu latihan muzik,pastu ngan kawan2 semua ni g la minum kat satu kedai ni,pastu datang la satu group budak remaja yang baru nak naik la kononnye duduk di meja bersebelahan aku,salah seorang darinye aku memang kenal sangat,mule2 tu xde la ape2 yang menarik berlaku..dah lame ckit tu tibe2 aku terdengar budak yang aku kenal tu bercerita dia dapat satu hadiah sebab banyak beli minuman tin..dengan bangga ngan riaknye bercerita pade kawan2 dia,kalo air power root xpe la jugek..ni air arak iaitu air kencing syaitan..betapa teruknye sehingga bangga mendapat koleksi adiah dari benda haram tu..kenape la teruk sangat orang melayu kite ni name jek kot islam tapi orang nye mengalahkan dari orang yahudi,kalo bangga dapat khatam al-quran ke bangga x penah tinggal semayang bagus jugak ni bangga disebabkan benda haram macam tu..renung-renungkan lah...

    4 Comments

    klau dah kurang didikan agama...gitu laa jadi nyer...macam2 dah yg berlaku di tempat kite nie...pas se se maksiat berlaku depan mata...salah siapa? salah semua orang sbb pentingkan dunia...ISLAM tolak tepi...biler dah jadi macam di acheh dan padang...baru laa nak insaf...sebelum terlambat, baik kite pastikan yg anok beranok kite x terlibat dgn semua maksiat.

    Moh sekeh dia ramai-ramai.

    Memang kat Kerayong te (dan jugak kat kampung lain-lain) dah terlalu banyak mende gini jadi. Arak, bersosial terlampau, macam dah jadi budaya hidup orang Melayu yang Islam kononnya tu.

    Kalau panggil diaorang kapir, mesti dia marah betul tak? Ada lagi sekelumit iman maknanya tu, tapi setakat itu jek laaa...

    Mintak laaa anak-anak kita esok esok jauh dari mende macam ni... Amiinn

    koi tau dah beberapa muka orang yang koi cukup kenali membangga kan perkara perkara takbaik macam tu.. koi pun heran sangat sikap budok sekarang...Tu lah Sedangnya! YA ALLAH tunjukkanlah kami kejalan yang benar